top of page

להתחבר עם המתבגר - סדנת יסודות

בסדנה זו, יסודות התקשורת המקרבת עבור הורים למתבגרים, ניגע בסיטואציות מאתגרות מחיי היומיום של ההורים ושל המתבגרים.

 

בכל אחד ממפגשי הסדנה נכיר את הכלים ונתרגל אותם בעזרת הקונפליקטים שיביאו המשתתפים.

חלק ניכר בכל מפגש מוקדש לתרגול כדי לבסס את התקשורת המקרבת כשפה גם בבית.

התרגילים נעשים בזוגות, בשלשות או כל אחד עם עצמו, תלוי באופי התרגיל.

בכל מפגש ניתנות משימות שמקדמות ומעודדות את המשתתפים להשתמש בכלים שנלמדו גם מחוץ למפגשים.
המשימות קלות ולא דורשות זמן רב.

התקשורת המקרבת מבוססת צרכים. בסדנה נלמד כיצד לזהות את הצרכים שלנו, וגם כיצד להביע אותם,
כך שהמתבגרים שלנו יוכלו להקשיב למה שחשוב לנו ומה שנרצה לומר.

מה הם האתגרים שעולים בחיי היום יום מול המתבגרים? 
זמנים, שיעורים, מבחנים וציונים, הניתוק ביחסים, חוסר ההקשבה, ועוד רבים.

בסדנה נראה כיצד אפשר לנצל כל סיטואציה,
בין אם יש בה קונפליקט ובין אם לא, כדי להתקרב, וליצור אווירה נעימה ביחד.

נלמד מה עושים עם הביקורת והשיפוטים שצצים לנו בראש, איך מתמודדים עם הציפיות שהם לא עומדים בהן?

בסדנה תקבלו כלים פשוטים ויעילים כדי להגיד את מה שחשוב לכם בכנות באווירה נעימה ומלאת ביטחון לכם ולמתבגרים שלכם בבית.

בכל סדנה נוצרת קבוצת למידה, בה עולות סיטואציות דומות, החשיבה המשותפת מפרה ותומכת. האינטראקציה בין המשתתפים מעלה עוד שאלות ותהיות כמו גם רעיונות לפתרונות שונים ויצירתיים.

בסדנאות מספר המשתתפים קטן (עד 8) כדי לאפשר התייחסות לכל אחד מהמשתתפים, לתת מענה לשאלות שעולות ולייצר אווירה תומכת המאפשרת פתיחות וביטחון לכל אחד מהנוכחים.

 

מה נלמד בסדנה:

  • מהות התקשורת המקרבת – נבחן את התקשורת היומיומית שלנו עם המתבגרים בבית, נציף את הקשיים שהיא טומנת בחובה. מהי התקשורת המקרבת ואיך היא יכולה לעזור ביחסים שלנו עם המתבגרים? איך אפשר להשתמש בכלים כדי לייצר שיתוף פעולה בבית, מה הם חסמי תקשורת ואיך להימנע מהם בעיקר עם המתבגרים.

  • צרכים – מה הם הצרכים שלנו כהורים למתבגרים? כיצד צרכים מתעוררים בנו? נלמד טכניקות לזיהוי צרכים שלנו כהורים ושל המתבגרים שלנו בבית.
    איך ממלאים צרכים?  ננתח סיטואציות ואתגרים אופיניים ליחסי הורים ומתבגרים, לקונפליקטים הנוצרים בתקופה זו סביב בילויים, מסכים, בית ספר וחברים, נבחן מה הם הצרכים שעלו ומה לעשות איתם.

  • ביקורת, ציפיות ושיפוטים – למה אנחנו מצפים מהמתבגרים שלנו? שיעזרו יותר בבית? שיתווכחו פחות? שילמדו כמו שצריך? מה אנחנו מצפים מעצמנו? מה הציפיות האלו מעלות בנו? על שפת התן ושפת הג'ירף, שיפוטים, ביקורת ומה לעשות איתם.

  • אמפתיה – מה עושים לאחר זיהוי הרגשות והצרכים שלנו ושל המתבגרים בבית? איך ניתן למתבגרים אמפתיה כדי לייצר שיח מקרב? נתנסה, נחווה ונלמד כיצד אמפתיה עוזרת לנו במצבים מאתגרים ונעימים לייצר את הקירבה אותה אנו מבקשים ביחסינו עם המתבגרים.

  • חיבור עצמי וביטוי עצמי – הצרכים שלנו כהורים חשובים ומקבלים גם הם מקום בתקשורת עם המתבגרים. כיצד נעשה זאת כך שהמתבגר שלנו יבין מה חשוב לנו ויקשיב?

  • ניהול דיאלוג מקרב –בסוף הסדנה נחבר את כל מה שלמדנו ונסכום לכדי דיאלוג שלם ומקרב. מהן העקרונות לדיאלוג מקרב, מה נעשה כדי לייצר דיאלוג קשוב ופורה שמביא להבנה והסכמה עם המתבגרים? נתרגל כיצד יכול להיראות דיאלוג כזה בביתכם! נרגיש כיצד דיאלוג כזה, שלוקח בחשבון את הצרכים של כולם משנה את האווירה בבית!

צרו קשר להרשמה לאחת מסדנאות "להתחבר עם המתבגר" 

* סדנאות פרונטליות בצפון ובמרכז הארץ

* סדנאות ב- ZOOM 

עופרי אביב
השתתפה בסדנת יסודות

"...יום אחד, בזמנים מאתגרים מאוד במערכות היחסים במשפחתנו, שרון הופיעה בביתי וזכיתי במתנה יקרת הערך שהיא.
קיבלתי משרון גם תזכורת וגם כלים, קודם כל לעבודה פנימית מאוד עמוקה עם עצמי. התוודעתי דרכה למנעד רחב של רגשות וצרכים... כלי תקשורת מדהים, ובמיוחד, לבי נפתח כשהביאה את עצמה ואת הסיפורים מהשטח... הרגעים שזה עובד, מהדהדים פנימה ופותחים עוד נדבך.
תודה שרון יקרה 💙

אדית קולמן
השתתפה בסדנת יסודות

שרון פתחה בפני דלת מלב אל לב של תקשורת מקרבת.
בצורה נעימה ועם תרגולים מעולים, יצאתי עם צרכים מתמלאים וראייה ברורה יותר ☺

מאיה וינטר
השתתפה בסדנת יסודות

כרגע אני בתחושה שגיליתי אוצר שבעיקר מקרב אותי לעצמי (ובכך נותן לי את האפשרות להתקרב יותר לאחרים). ולכן, אם מישהו מתלבט הייתי אומרת שאין כמו להעניק לעצמך מתנה שרק גדלה וגדלה

bottom of page