top of page

השתלמויות לצוותי חינוך

Colleagues Working Together

השתלמויות לצוותי חינוך נבנות בהתאם לצרכי המערכת והצוות.
בתיאום עם מרכז.ת ההשתלמות, נבנית סדנה בעלת מטרות ספציפיות ומספר שעות המותאם ליכולות ורצון הצוות החינוכי.

התוכנית מוכרת במערכת גפ"ן (מספר 23530).

מטרות ההשתלמות עשויות להיות-

  • לפתח מיומנויות לשיח והקשבה אמפתיים;

  • ללמוד לזהות את הרגשות והצרכים שעומדים מאחורי מחשבות ומעשים שלנו;

  • להמיר האשמה, שיפוטים וביקורת באמפתיה לעצמי ולאחר;

  • לרכוש כלים לפתרון קונפליקטים אישיים וצוותיים

  • לדעת כיצד להתמיר כעסים לביטוי עצמי ודיאלוג שיוצר קירבה;

  • ללמוד לתת אמפתיה לעצמנו ולאחרים ברגעים קשים;

  • להפחית את התקשורת השיפוטית במרחב הבית-ספרי

  • להקשיב באופן שיעזור לנו באמת להבין את האחר;

  • לקבל כלים לשיח מכבד ומקרב עם קהילת ההורים והתלמידים.

 

מרכיבים יישומיים לחינוך והוראה

בסיום ההשתלמות המורים יידעו, בין היתר: 

  • כיצד להקשיב בצורה אמפתית, הקשבה אשר מתמקדת ברגשות ובצרכים של הדובר מולם, ויוצרת חיבור המבוסס על צרכים; 

  • למצוא פתרונות מבוססי צרכים, אשר רואים ומחזיקים כחשובים ושווים את הצרכים של כל הצדדים המעורבים;

  • לתת ולקבל משוב המבוסס על צרכים ומכוון לתרומה לחייו של האחר;

  • להגיב לביקורת ממקום אמפתי, מכבד ומכיל.

 

מיומנויות אלו רלבנטיות ליישום בתקשורת בין חברי צוות ההוראה הבית-ספרי, עם קהילת ההורים ובשיח עם התלמידים (וכמודל לשיח רצוי עבורם).             

* ההשתלמות כוללת עבודת סיכום במידת הצורך.

 

תכנית אפשרית למפגשים

מפגש ראשון: תקשורת מרחיקה, חסמי תקשורת ותקשורת מקרבת

עבודה בזוגות להתנסות מעשית וחקר התנהגויות שכיחות.

מפגש שני: תצפית

המודל של תקשורת מקרבת- התבוננות (תצפית) בשונה משיפוט.

ניתוחים של סיפורי מקרה ודיון בזוגות על מהות התצפית ומשמעותה.

מפגש שלישי: רגשות

רגשות בשונה ממחשבות

למידה וחקר דרך סיטואציות יומיומיות על רגשות המעורבים בסיטואציה, דיון בשלשות.

מפגש רביעי:  צרכים - מנוע החיים

אימון וסיעור מוחות בקבוצות קטנות על הצרכים שמניעים כל אחד מאיתנו.

מפגש חמישי ושישי: שלושת אפשרויות התקשורת

סימולציות על דרכי התגובה ואיך אפשר למנף אותם לדיאלוג, ניתוח סרטון בנושא אמפתיה

מפגש שביעי ושמיני: בקשות לעומת דרישות

בקשה מעצמי ובקשה מהאחר, בקשה אופרטיבית ובקשה דיאלוגית, להגיד "לא" ולשמוע "לא"

משחקי תפקידים בזוגות ללמידה על תגובות ובקשות.

מפגש תשיעי: ביטוי עצמי

עבודה בשלשות על דיוק מסרים וביטוי עצמי.

מפגש עשירי: דיאלוג מקרב

צרו קשר ליצירת ההשתלמות שמתאימה בדיוק לכם!

* סדנאות פרונטליות בצפון ובמרכז הארץ

* סדנאות ב- ZOOM 

לילך סגנית מנהל
השתתפה בהשתלמות לסגנים

במעמד של תפקיד סגן חובה לשפר ולקבל כלים לשיפור התקשורת המקרבת. ולכן הנושא מאוד דיבר אלי. הדבר המשמעותי שלמדתי זה זיהוי צורך של אנשים, ממה הוא נובע, מה כדאי לעשות, התבוננות על עצמנו, לשים סימני שאלה. אהבתי את הנועם במרצה ואת היכולת שלה להקשיב ולהכיל ללא פרשנות. תקשרות מקרבת היא בסיסית וחובה אצל אנשי חינוך. תודה על קורס מעניין, לילך

עולא סמעאן, מעיליא. 
השתתפה בהשתלמות סגנים

הצטרפתי להשתלמות כחלק מהמודלות שנדרשנו לקחת חלק מהם ע"י הפסג"ה ומשרד חינוך. אני בחרתי להיות בתקשורת מקרבת כי אני אדם שמאמין בתקשורת בין אנשים ומאוד רואה בה ה"גשר" האיכותית ביותר לפתח ולבנות קשר בין בני האדם. החומר התיאורטי שהעברת + התירגולים + השיח איתך, כל זה היה מפרה מאוד בעיניי. אהבתי את התירגולים שעשית. חשוב מאוד לכל אדם לעבור קורס תקשורת מקרבת ולהבין מקרוב ולעומק משמעותהמאוד שמחה שהכרתי אדם כמוך.

הגר כץ
מנהלת מרכז "בשביל המשפחה"

שרון הנחתה במקצועיות, תוך שילוב תרגול וסיטואציות מחיי היומיום על מנת שהמשתתפים יוכלו להשתמש בכלים שרכשו בסדנא גם במצבים מאתגרים בבית ובעבודתם עם התלמידים בבית הספר.

המשתתפים העידו על שימוש בכלי התקשורת המקרבת בביתם ובעבודתם ועל השיפור שחל בעקבות השימוש בהם בדיאלוגים עם עמיתים ותלמידים.

אנו שמחים על הסדנאות שהתקיימו בהנחיית שרון קולר תחת חסותנו ונשמח לקיים סדנאות נוספות בקרוב.

bottom of page