top of page

סל פתרונות במצבים מאתגרים


?סל פתרונות, האם זה מה שאנחנו זקוקים לו

בבסיס התקשורת המקרבת עומדת כוונת המפתח "חיבור לפני פתרונות". בכל סדנה אנחנו מתעכבים על הכוונה הזו. כי בתוכנו, הרצון לפתרון מאוד חזק. כשמישהו מגיע אלינו עם בעיה, אנחנו מחפשים כיצד לפתור לו אותה על ידי הצעת פתרונות- תעשה X, אל תעשה Y, אתה חייב להפסיק לעשות.. הכוונות שלנו הכי טובות. אנחנו רוצים לעזור ומגייסים את שלל הניסיון שלנו כדי למצוא פתרונות טובים, יעילים. אבל כשאנחנו מציעים פתרונות אנחנו מפספסים דברים מאוד חשובים- את האדם שמולנו, שחווה כרגע משהו והפתרונות המוצעים מזיזים אותו מהרגש, מהחוויה. הפתרונות האלו מגדירים מטרה מאוד ברורה- בוא נזיז לך את הרגש הלא נעים הזה שאתה חווה, תעשה Z וזה מיד יעבור. מבטיח. הפתרונות האלו משאירים אותנו בלחץ- לעזור ומהר כדי להעלים רגשות לא נעימים ולהמשיך הלאה. איזה פתרון מתאים לאיזו סיטואציה? הרי יש לנו סל פתרונות, בואו נעשה את ההתאמה צ'יק צ'ק ונגמור עם זה. אבל אולי הפתרון הזה לא מתאים בדיוק לסיטואציה הזו? ננסה מהר פתרון אחר. הפתרונות האלו לא משאירים אותנו בסקרנות לגבי מה שהאדם שמולנו חווה. אולי כשאני חוויתי משהו דומה, זה העלה בי תסכול אבל אצל האדם שמולי זה מעלה עצב? חיבור לפני פתרונות, אני מזכירה שוב ושוב ולפעמים זה כבר מעורר אפילו צחוק, הדפוס הזה שלנו, ההרגל, מיד להביא פיתרון כדי לפתור את הבעיה… אני מזמינה אתכם להקשיב לאדם שאיתכם, לנסות למצוא את החוט המקשר, בין הלב שלכם והלב שלו. משם עוד יגיעו פתרונות אחרים, שלא היו בכלל קודם בסל. פתרונות מתוך הקשבה וחיבור הם פתרונות שעונים על הכי הרבה צרכים. בהצלחה!

25 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פודקאסט - תקשורת מקרבת - הילה סאסי מראיינת את שרון מעין קולר

שרון מעין קולר, מנחה סדנאות לתקשורת מקרבת בשיחה מלב אל לב עם הילה סאסי, תומכת מרחב בקבוצת נשים מרפאות בפייסבוק. דיברנו על מהי הקשבה, על ההבדל בין הקשבה לעצמי להקשבה לאחר, לאילו צרכים ורגשות בתוכי אני

bottom of page