סדנת שבת גלילית - תקשורת מקרבת
נמאס לי להתווכח
אני רוצה יותר כנות בחיי
למה לא מקשיבים לי?
תקשורת מקרבת - מי מקשיב לי?
אני מזמינה אתכם לסדנה בה נלמד ונתרגל תקשורת מקרבת (NVC).
נכיר את המודל הפשוט שהיא מציעה לניהול קונפליקטים ודיאלוג בין אנשים, במערכות יחסים שונות, משפחה, עבודה, חברים.
נראה ביחד איך להתמודד עם סיטואציות יומיומיות מהחיים בעזרת הכלים של הגישה.
נגלה כיצד לייצר דיאלוג קשוב, כך שיהיה לשני הצדדים מקום להרגיש ולהתבטא.
איך נוכל להקשיב אחד לשני באותנטיות וכנות, ולנהל קונפליקטים מתוך חיבור וקירבה.
להקשיב לאדם שמולי
להתחבר למהות שלו.ה וללכת ביחד צעד אחר צעד קדימה.
לבטא את עצמי
להגשים את מה שאני רוצה עבורי באמת, להבין איך אני בא.ה לידי ביטוי בעולם.
להתחבר לעצמי
להבין את עצמי באמת, להתחבר לאנרגיה הפנימית שלי.
להקשיב לעצמי
להכיר את עצמי, לדעת מה חשוב לי, מה אני באמת רוצה, כבסיס להתנהלות מול הסובבים אותי
מה אקבל בסדנה?
הבנה של מערכות היחסים שלי עם הסובבים אותי, כלים להקשבה אמפתית וביטוי עצמי.
תרגילים פשוטים ליישום בחיי היומיום לתקשורת מקרבת וחיבור עם האנשים בחיי.
זוהי סדנה מעשית המשלבת כלים פשוטים ועמוקים לחיי היומיום שלכם בבית, בעבודה, בקהילה.
כל משתתף שיבחר בכך, יוכל במהלך הסדנה לשתף את הסיטואציות המאתגרות עבורו ולעבוד עליהן בעזרת הכלים שנלמד.
לאחר הסדנה תוכלו לראות את התקשורת שלכם עם אנשים בצורה אחרת ולייצר את מה שאתם מייחלים לו-
חיבור, קירבה ושיחות של שותפות והבנה.
אשמח לראותכם צועדים איתי בדרך המקרבת.
חשוב לכם לנהל תקשורת מיטיבה?
אתם רוצים שיקשיבו לכם.
שכשאתם מדברים,
יתייחסו לתוכן של הדברים הנאמרים.
שיענו בהתאמה ותהיה לכם סבלנות להקשיב.
חשוב לכם להוות מקור תמיכה.
שיבואו אליכם,
שידברו איתכם,
שיקשיבו לעצות שלכם.
כי אתם רק רוצים בטובת הסביבה הקרובה.
אולי לפעמים אתם מתוסכלים מויכוח שהתפתח למימדים שלא התכוונתם?
האם יש דרך אחרת?
אפשר לתקשר אחרת,
תקשורת קשובה ומיטיבה,
מכבדת ומחברת,
תקשורת שבונה אמון,
שמביאה למערכת יחסים תומכת ומהנה עם כל מי שרוצים בקירבתו.
הנושאים בהם ניגע בסדנה
מהות התקשורת המקרבת – נבחן את התקשורת היומיומית שלנו עם הסובבים אותנו ועם עצמנו, נציף את הקשיים שהיא טומנת בחובה. מה הם חסמי תקשורת ואיך להימנע מהם.
צרכים – מה הם הצרכים שלנו כבני אדם? כיצד צרכים מתעוררים בנו? נלמד טכניקות לזיהוי צרכים שלנו ושל הסובבים אותנו. איך ממלאים צרכים?
ביקורת, ציפיות ושיפוטים – למה אנחנו מצפים מהאדם איתו אנחנו מדברים? שיעזור יותר בבית? שיתווכח פחות? שיזרום יותר? מה אנחנו מצפים מעצמנו? מה הציפיות האלו מעלות בנו? על שפת התן ושפת הג'ירף, שיפוטים, ביקורת ומה לעשות איתם.
אמפתיה –איך ניתן אמפתיה לאחרים כדי לייצר שיח מקרב? נתנסה, נחווה ונלמד כיצד אמפתיה עוזרת לנו במצבים מאתגרים ונעימים לייצר את הקירבה אותה אנו מבקשים במערכות היחסים השונות.
חיבור עצמי וביטוי עצמי – הצרכים שלנו חשובים ומקבלים גם הם מקום בתקשורת עם אחרים, קרובים יותר או פחות. כיצד נעשה זאת כך שהאדם מולנו יבין מה חשוב לנו ויקשיב?
ניהול דיאלוג מקרב –בסוף הסדנה נחבר את כל מה שלמדנו ונסכם לכדי דיאלוג שלם ומקרב. מהן העקרונות לדיאלוג מקרב, מה נעשה כדי לייצר דיאלוג קשוב ופורה שמביא להבנה והסכמה? נתרגל כיצד יכול להיראות דיאלוג מקרב. נרגיש כיצד דיאלוג כזה, שלוקח בחשבון את הצרכים של כולם משנה את האווירה!
עופרי אביב
השתתפה בסדנת יסודות
"...יום אחד, בזמנים מאתגרים מאוד במערכות היחסים במשפחתנו, שרון הופיעה בביתי וזכיתי במתנה יקרת הערך שהיא.
קיבלתי משרון גם תזכורת וגם כלים, קודם כל לעבודה פנימית מאוד עמוקה עם עצמי. התוודעתי דרכה למנעד רחב של רגשות וצרכים... כלי תקשורת מדהים, ובמיוחד, לבי נפתח כשהביאה את עצמה ואת הסיפורים מהשטח... הרגעים שזה עובד, מהדהדים פנימה ופותחים עוד נדבך.
תודה שרון יקרה 💙
אדית קולמן
השתתפה בסדנת יסודות
שרון פתחה בפני דלת מלב אל לב של תקשורת מקרבת.
בצורה נעימה ועם תרגולים מעולים, יצאתי עם צרכים מתמלאים וראייה ברורה יותר ☺
מאיה וינטר
השתתפה בסדנת יסודות
כרגע אני בתחושה שגיליתי אוצר שבעיקר מקרב אותי לעצמי (ובכך נותן לי את האפשרות להתקרב יותר לאחרים). ולכן, אם מישהו מתלבט הייתי אומרת שאין כמו להעניק לעצמך מתנה שרק גדלה וגדלה
קצת עלי ועל תקשורת מקרבת
קוראים לי שרון קולר, נעים מאוד :-)
אני אמא ל-3 ילדים, הראל בן 8, מאיה בת 14 ויאיר בן 16 ומורה בבית ספר תיכון הרדוף.
כשהראל נולד והגדולים התחילו לטרוק את הדלתות בבית, החלטתי ללכת ללמוד ולקבל כלים להורות טובה יותר.
החיבור עם הילדים היה הדבר הכי חשוב לי, אבל לא ידעתי איך.
ההורים שלי תמיד אמרו שאפשר לדבר איתם על הכל.
בפועל, זה לא קרה.
רציתי שאצלי זה יהיה אחרת. את זה הביאה לביתנו התקשורת המקרבת.
לכן אני שמחה להמשיך וללמד את זה במיוחד להורים למתבגרים, שם התקשורת לעתים נראית בלתי אפשרית.
תקשורת מקרבת (Non Violent Communication) פותחה בארצות הברית בשנות ה-60 ע"י הפסיכולוג הקליני ד"ר מארשל רוזנברג.
באמצעות תקשורת מקרבת, אנחנו מזהים את הצרכים העמוקים שלנו המבקשים מענה, מה מניע אותנו, וכיצד כל זה מתרגם לכדי ביטוי בהתנהגויות היומיומיות שלנו. תקשורת מקרבת מאפשרת לנו לנסח את הבקשות שלנו בצורה שמעבירה את מה שחשוב לנו עד לידי פיתרון שלוקח בחשבון את כולם.